پیمانکاری ساخت ویلا 0 تا 100 | مراحل پیمانکاری ویلا

پیمانکاری ساخت ویلا

اگر به یک سازنده حرفه ای نیاز دارید پس قطعا خدمات پیمانکاری ساخت ویلا ما برای شما مناسب است . با استفاده از خدمات پیمانکاری ما میتوانید ویلا خود را کاملا بهینه بسازید. البته همکاری با تیم ما شامل پیمانکاری کل و پیمانکاری جزء میباشد که توسط بهترین متخصصین و مهندسین انجام میگیرد، در ادامه برخی از این خدمات پیمانکاری را نام خواهیم برد:

پیمانکاری ویلا (پیمان مدیریت) به 2 طریق درصدی و متری صورت می گیرد.

الف) پیمان مدیریت درصدی (پیمانکاری درصدی) قراردادیست که مابین کارفرما و شخص حقیقی یا حقوقی منعقد میگردد که در آن پیمانکار در قبال دریافت دستمزد بر اساس درصد تمامی صورت وضعیت های صادر شده اعم از ساخت و مصالح و غیره متعهد به انجام کامل پروژه مورد نظر می شود.

ب) پیمان مدیریت متری (پیمانکاری متری) قراردادیست که مابین کارفرما و شخص حقیقی یا حقوقی منعقد میگردد که در آن پیمانکار در قبال دریافت دستمزد بر اساس هر متر مربع از پروژه مبلغی را به عنوان حق الزحمه اعلام می کند و متعهد به انجام کامل پروژه می شود.

برای استفاده از خدمات پیمانکاری تیم ما میتوانید با پشتیببانی سایت از طریق تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمایید. 

کلیه خدمات جامع و تخصصی پیمانکاری ساخت ویلا

الف) خدمات پیمانکاری ویلا کلید در دست 

1) پیمانکاری کلید در دست مبله

   1-1) طراحی معماری اعم از داخلی و خارجی

   1-2) طراحی سازه اعم از فلزی و بتنی

   1-3) اجرای انواع اسکلت فلزی و بتنی

   1-4) اجرای کلیه مراحل ابنیه شامل دیوار چینی، تعمیرات، جوشکاری، اجرای نما و غیره

   1-5) بهره برداری از کلیه تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق

   1-6) خرید، جانمایی و نصب تمامی تجهیزات، لوازم و متعلقات منزل

   1-7) تحویل کلید

2) پیمانکاری کلید در دست

   1-1) طراحی معماری اعم از داخلی و خارجی

   1-2) طراحی سازه اعم از فلزی و بتنی

   1-3) اجرای انواع اسکلت فلزی و بتنی ویلا

   1-4) اجرای کلیه مراحل ابنیه شامل دیوار چینی، تعمیرات، جوشکاری، اجرای نما و غیره

   1-5) بهره برداری از کلیه تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق

   1-6) تحویل کلید

ب) پیمانکاری جزء

۱) اجرای انواع پی

۲) اجرای آرماتور بندی سازه بتنی

۳) اجرای دیوار چینی (سفال، بلوک، هبلکس، وال کریت)

۴) اجرای سربندی ویلا در تنکابن 

۵) اجرای گچ کاری و گچ بری ویلا

۶) اجرای سنگ کاری و کاشی کاری ویلا

۷) اجرای نما (مدرن، کلاسیک)
۸) اجرای دکوراسیون داخلی (مدرن، کلاسیک)

۹) اجرای سقف کاذب ویلا

۱۰) اجرای کابینت کاری ویلا

۱۱) اجرای فضای سبز

افرادی که قصد ساخت ویلا در ایران را دارند باید حتما با یک پیمانکار ارتباط برقرار نمایند تا او صفر تا صد ساخت ویلایشان را برعهده گیرد . توجه نمایید که پیمانکار ساختمان شما باید درک درستی از مراحل ساخت و عملکرد سازه ای داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه را به شما هدیه بدهد . متاسفانه این روزها افراد زیادی بدون داشتن درک درست سازه ای و بدون پاس کردن چند درس ساده تحلیل سازه ادعای پیمانکاری دارند . ازین رو به شما پیشنهاد میشود که پیمانکاری ساخت ویلا خود را به یک مهندس عمران یا معمار باتجربه بدهید زیرا که هرچه معمار و طراح سازه شما خوب کار کند اما اگر در ساخت و اجرا آن دقت نشود قطعا نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد .

تلاش بنده (مرتضی مهرابی) در گیچو سازه تشکیل یه تیم مهندس قوی (عمران + معماری + برق + مکانیک) بعلاوه تیم اجرایی قوی (آرماتوربند + بنا ، گچ کار ، کاشی کار و …) بوده است . فعالیت اصلی تیم گیچو سازه در شمال کشور (گیلان و مازندران) میباشد اما اگر در استان دیگری هم هستید میتوانید با بنده ارتباط برقرار نمایید تا مراحل پیمانکاری ویلا شما با تیم اجرایی شهر شما و به مدیریت پیمان بنده صورت گیرد .

مراحل پیمانکاری ساخت ویلا در ایران :

ویلا هم یک نوع ساختمان محسوب میشود و مراحل پیمانکاری آن هم مانند سایز سازه های مسکونی میباشد ، با این حال ما به بخشی از مراحل پیمانکاری ویلا اشاره مینماییم . توجه شود که فرض ما بر این است که مراحل خرید زمین ، اخذ مجوز ساخت ویلا ، تهیه نقشه های سازه ای و قرارداد مدیریت پیمان انجام شده است و ما هم اکنون در مراحل اجرایی کار به سر میبریم .

مرحله اول : نشانه گذاری جهت کندن پی

در مرحله اول ما با استفاده از نقشه معماری و سازه ای که از طرف مهندس سازه به دستمان رسیده است شروع به نشانه گذاری مینماییم . از نظر اجرایی هر پیمانکار به یک شکل عملیات نشانه گذاری را انجام میدهد که البته تمام روش های مرسوم صحیح میباشد منتهی باید نهایت دقت را داشت تا نشانه گذاری ها درست انجام شوند .

مرسوم ترین روش نشانه گذاری برای پیمانکاری ویلاها استفاده از چند میلگرد با طول تقریبا 30 سانتی متر و نخ بنایی میباشد بدین شکل که از طریق نقشه (با احتساب عقب نشینی ، درز انقطاع ، مرز همسایه و …) ابتدا نقاط نشانه گذاری را مشخص میکنیم و روی هرنقطه یک میلگرد را تا عمق 15 سانتی متری فرو مینماییم ، حال نخ های بنایی را به میلگرد ها به صورت کلافی گره میزنیم تا گرید بندی (grid) کار ما مشخص شود .

مرحله بعدی گونیا کردن رسیمان ها و برسی زوایا طبق نقشه سازه ای  پی سازه میباشد ، در این مرحله با استفاده از گونیا و روابط فیثاغورت طرح اصلی پی کنی ویلایمان را روی نخ در میاوریم .

توجه ویژه داشته باشید که این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت ویلا و ساختمان میباشد و اگر زاویه ای در این مرحله اشتباه اعمال شود طرح کلی سازه از نظر سازه ای و معماری با چالش مواجه میشود .

مرحله دوم : گچ ریزی با استفاده از ریسمان کشیده شده

خب هم اکنون میخواهیم کار را برای کارگران مقداری راحت تر نماییم ، کارگرها که نمیتوانند بر پایه ریسمان پی ویلا مورد نظرمان را بکنند . ما برای به حداقل رساندن اشتباه کارگران در پی کنی و همینطور راحتی کارشان در موازات ریسمان های کشیده شده گچ میریزیم و بدین شکل نقاطی را که کارگران باید بکنند را مشخص مینماییم.

مرحله سوم : گودبرداری و پی کنی ویلا

در این مرحله کارگران و یا بیل های مکانیکی شروع به کندن پی ویلا مورد نظرمان را بر اساس ریسمان های کشیده شده مینمایند . این مرحله هم دقیقا به اندازه مرحله ریسمان کشی مهم میباشد زیرا که اگر اشتباه شود طرح های معماری و سازه ای ویلا با چالش روبه رو میشوند .

مرحله چهارم : رگلاژ پی ویلا

بعد از کندن پی توسط بیل مکانیکی باید سطح کنده شده توسط انسان به وسیله بیل های نوک تیز تمیز شود به شکل که حداقل اوعاج را داشته باشد . بعد از این مرحله صاف کردن کف پی و سپس به مرحله چیدن سنگ به علت پایدار کردن خاک در کف میرسیم .

بعد از اتمام این دوکار به مرحله بسیار مهم بتن مگر میرسیم ، بتن مگر بتنی با مقاومت پایین (15 الی 25 مگاپاسکال) میباشد که تا ارتفاع 10 سانتی متری برای رگلاژ کردن سطح پی به کار میرود.

مرحله پنجم : بافتن آرماتور پی ، جاگذاری ، قالب بندی ، بتن ریزی

در این مرحله آرماتوربندها زیر نظر پیمانکار و مهندس ناظر ویلا طبق نقشه های سازه ای آرماتورهای پی را بافته و با رعایت کاور (برای رعایت کاور از رامکا استفاده میشود) آن را درون پی جایگذاری مینمایند . حال نوبت به آمدن تراک میکسر به محل کارگاه رسیده است تا پی را بتن ریزی نماییم .

مرحله ششم : بافتن ستون های ویلا ، جایگذاری آنها ، قالب بندی و بتن ریزی

بعد از اتمام پی ویلا نوبت به ستون ها میرسد که باید آرماتورهای توسط تیم آرماتور بند مطابق نقشه های اجرایی بافته شود و در میلگردهای انتظاری که از پی بیرون آمده اند جایگذاری شوند . بعد از جایگذاری آرماتور ستون ها نوبت به قالب بندی آنها با رعایت کاور مشخص شده میشود و بعد از اتمام قالب بندی عملیات بتن ریزی آغاز میشود.

نکته : توجه نمایید که ما تنها مراحل انجام کار را میگوییم و از بیان نکات و اشتباهات رایج حین کار اجتناب مینماییم زیرا اگر بخواهیم همه موارد را ذکر نماییم طول محتوا صفحه خیلی زیاد میشود و از حوصله خواننده خارج است . لذا توجه نمایید که اجرا و نظارت کار به سادگی گفتن آن نیست و ریزکاری های بسیار زیادی را دارد .

نکته بعدی : در ویلاهای دوبلس و سوبلکس ابتدا ستون طبقه اول اجرا میشود ، بعد تیر و سقف ، و بعد مجدد ستون طبقه دوبلکس اجرا میشود که از بازگو کردن این مراحل تکراری صرفه نظر مینماییم اما شما بدانید که ستون ها به این شکل اجرا میشوند .

مرحله هفتم : بافتن تیرهای ویلا درون ستون ها ، قالب بندی زیر سقف و جک زدن ، کارگذاری سقف (انواع مختلف) ، تکمیل قالب بندی ، بتن ریزی

بعد از گذر از مرحله ستون ها به مرحله تیر و سقف ویلا میرسیم که باید آن را اجرا نماییم ، تکلیف تیر که مشخص است و بحث زیادی ندارد (همانگونه که قبلا عرض کردم از نکات اجرایی صرفه نظر میکنیم) . اما سقف ها انواع مختلف دارند و هرکدام هم به یک شکل خواص اجرا میشوند ، بعضی ها جک نیاز دارند (مثل تیرچه بلوک) بعضی ها هم نیاز ندارند (مثل سقف کامپوزیت) .

در اکثر خانه های ویلایی سقف به صورت تیرچه بلوک میباشد که همانطور که از اسمش پیداست از تیرچه و بلوک های پلی استایرن (یونولیت) تشکیل شده است . در جاگذاری تیرچه ها و اتصال آن به تیرها باید نهایت دقت را بکار برد . بتن ریزی سقف های تیرچه بلوک به دلیل یکپارچگی و عملگرد سازه ای بهتر با تیر به صورت همزمان اجرا میشود و برای بتن ریزی نیاز به قالب بندی و جک زدن از زیر میباشد .

نکته : بحث سقف های سازه ای و نکات اجرایی آن بسیار بسیار مفصل میباشد و ما به همین توضیحات ساده بسنده مینماییم.

نکته دو جهت اطلاعات عمومی : از دیدگاه بسیار از مهندسان سقف تیرچه بلوک از ایرادات سازه ای و عملکردی بسیار زیادی در زلزله برخوردار است و احتمال اینکه استفاده از این سقف در آینده ممنوع شود میباشد . اما خب در حال حاضر این سقف مورد تایید نظام مهندسی میباشد و در بسیاری از استان ها در حال اجرا است .

مرحله هشتم : دیوارچینی ، کف سازی ، نازک کاری ، کاشی کاری ، کچ کاری

در این مرحله وارد بخش های جذاب و شکل گیری معماری خانه میشویم . در این مرحله شروع به چیدن دیوارهای خارجی و داخلی ویلا مینماییم تا معماری ویلا و کاربری هر فضا مشخص شود . بعد از آن شروع به رد کردن لوله های تاسیساتی و برق از کف و دیوار (در صورت نیاز) مینماییم سپس عملیات نازک کاری ، کف سازی و کاشی کاری را آغاز مینماییم .

در این مرحله انتظار میرود که تا حد بسیار زیادی خانه ما از نظر داخلی بهبود یافته و زیبا بشود .

مرحله نهم : نصب در و پنجره و تکمیل نما خارجی ساختمان

در این مرحله درها و پنجره که یکی از ارکان بسیار بسیار مهم ویلا هم در زیبایی و هم در هدر نرفتن انرژی (گرما و سرما) میباشد را وصل میکنیم و نمای داخلی خانه ما کاملا سر و سامان میگیرد . اما هنوز نمای بیرونی مانده است و باید فکری به حال آن هم بکنیم پس نمای خارجی خانه که اکثرا از جنس سنگ (تراورتن ، گرانیت و …) ، کامپوزیت ، حلب و سیمان سفید میباشد راهم اجرا میکنیم تا بخش اعظمی از فعالیت های ساخت و ساز ما به اتمام برسد.

مرحله دهم : نصب وسائل گازسوز ، کابینت آشپزخانه و …

خب دیگر وارد مراحل نهایی پیمانکاری ویلا میشویم و شروع به تجهیز حمام و سرویس بهداشتی مینماییم . همینطور وسایل گازسوز خانه (شوفاژ و …) را در جای خود نصب مینماییم و بعد از آن هم به سراغ تجهیز آشپزخانه و کابینت سازی آن میشویم .

مرحله یازدهم : تکمیل دکوراسیون داخلی ، کاغذ زدن دیوار ها و …

در مرحله پایینی با کمک شما تجهیزات درخواستیتان مثل جکوزی و … را تهیه مینماییم ، دکوراسیون داخلی را اوکی میکنیم و دیوارها را کاغذ دیواری میزنیم تا حس زندگی در یک خانه رویایی را داشته باشید . نحوه انتخاب دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری متناسب با هرفضا بحث های خاص خود را دارد که در توضیحات این صفحه نمیگنجد اما ما در تمام این مراحل با شما همراه هستیم .

تحویل ویلا و پایان کار :

در انتها سعی میکنیم شما را با خانه رویاییتان تنها بگذاریم تا بتوانید بعد از این همه مدت کار و هزینه

جهت ساخت منزل در آن استراحت کنید و خستگی را از بدنتان بیرون نمایید .

چرا پیمانکاری ساخت ویلا گیچو سازه:

گیچو سازه توسط بنده (مرتضی مهرابی) فارغ التحصیل رشته عمران احداث شده است و تمام تلاش من در این مدت ایجاد یک تیم متخصص بوده است ، ازین رو به شما اطمینان میدهم که با یک تیم تمام عیار در زمینه ساخت و ساز روبه رو هستید که تمام نیازها و چالش های شما را رفع مینماید .

ما به شما آرامش میدهیم و این چیزی است که برای آن در دانشگاه تربیت شده ایم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.