ساخت استخر خانگی

ساخت استخر

اگر قصد احداث استخر خانگی دارید پس قطعا خدمات ما برای شما مناسب ترین است. با استفاده از خدمات تیم ما از پرداخت وجه اضافه جهت احداث استخر خانگی و همچنین از اشتباهات در ساخت که منجر به نشت و خروج آب میباشد جلوگیری نمایید.

تخصص ما ساخت انواع استخر خانگی میباشد که در ادامه به برخی از خدمات اشاره خواهیم کرد:

سازه استخر خانگی در سه حالت بتنی، فلزی و فایبرگلاس طراحی و اجرا می گردد.

الف) استخر بتنی که مناسب ترین و متداول ترین نوع استخر خانگی در شمال کشور می باشد که به دلیل قدرت انتخاب در شکل و ابعاد استخر و وجود استحکام و نفوذ ناپذیری بتن بیشتر توصیه می شود.

ب) استخر آهنی (فلزی) به روی سطوح صاف مانند کف حباط، بام و کنسول استفاده می شود که پایه و بدنه آن از جنس فلز می باشد.

ج) استخر های فایبرگلاس تماما از جنس فایبرگلاس میباشد که به دلیل عدم نیاز به آب بند و همچنین قدرت انتخاب در شکل و ابعاد میتواند گزینه خوبی برای احداث استخر خانگی باشد.

برای استفاده از خدمات ساخت استخر تیم ما میتوانید با پشتیببانی سایت از طریق تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمایید. 

طراحی و اجرای استخر خانگی

الف) اجرای استخر بتنی

1) اجرای استخر بتنی با تصفیه خانه

   1-1) اجرای استخر بتنی با تصفیه کلر زن

   1-2) اجرای استخر بتنی با تصفیه ازون زن

   1-3) اجرای استخر بتنی با تصفیه فیلتر شنی 

   1-4) اجرای استخر بتنی با تصفیه UV 

   1-5) اجرای استخر بتنی با تصفیه کارتریجی

   1-6) اجرای استخر بتنی با تصفیه اسکیمری

   1-7) اجرای استخر بتنی با تصفیه سر ریز

2) اجرای استخر بتنی خانگی بدون تسویه خانه

3) اجرای استخر بتنی خانگی با آب گرم

   1-3) اجرای استخر بتنی خانگی با پکیج

   2-3) اجرای استخر بتنی خانگی با انواع تجهیزات موتورخانه

4) اجرای استخر بتنی خانگی بدون آب گرم

5) اجرای استخر بتنی خانگی با تهویه مطبوع

6) اجرای استخر بتنی خانگی با انواع نما (سنگ، کاشی، چوب، رنگ)

7) اجرای نورپردازی استخر بتنی خانگی

ب) اجرای استخر آهنی (فلزی)

پ) اجرای استخر فایبرگلاس

استخر خانگی یکی از آن آپشن هایی میباشد که لوکس بودن خانه را دوچندان مینماید ، امروزه تمام خانه های مدرن و گران قیمت دارای استخر و جکوزی میباشند . جدای از بحث لوکس بودن خانه ، داشتن یک استخر میتواند خستگی افراد خانه را از بیرون نماید . فرض کنید بعد از یک روز کاری بسیار سخت به خانه آمده اید و میخواهید خستگی خود را از تن بیرون کنید ، قطعا شنا و استراحت در جکوزی بهترین راه برای تحقق این امر میباشد . اگر به دنبال طراح و پیمانکار برای ساخت استخر خانگی هستید گیچو سازه میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد .

مورد دیگری که افراد را مجاب به ساخت استخر خانگی میکند ، رنج بردن از درد مفاصل و مشکلات اینچنینی است . همه مان میدانیم که آب یکی از بهترین تسکین دهنده ها و درمان ها برای بیماری هایی مانند دیسک کمر ، مشکل مفاصل ، تخریب مینیکس و … میباشد ، ازین رو داشتن یک استخر خانگی میتواند برای این افراد بسیار مفید باشد .

نکته حائز اهمیت در طراحی و ساخت استخر خانگی این است که باید جای آن قبل در طرح های معماری خانه مشخص شده باشد . حال اگر خانه شما قدیمی ساخت باشد و شما بخواهید یک استخر را در خانه خود بسازید امکان پذیر نیست ؟

در همچنین شرایطی ما دو راه برای ساخت استخر خانگی داریم که بر ترتیب ذکر مینماییم . راه اول آن است که استخر و تجهیزات آن را در خانه قرار ندهیم ، بدین شکل که ما یک سازه جمع و جور و کوچک (سرپوشیده یا سرباز) در حیاط خانه شما ایجاد میکنیم و در آن شروع به ساخت استخر مینماییم (راه کم دردسر برای سازه های قدیمی) . راه دوم آن است که پلان معماری خانه شما چک شود و ببینیم که آیا میتوانیم با تغییر کاربری و یا ادغام فضاها فضای مورد نیاز برای استخر را به وجود بیاوریم یا خیر . در صورت اوکی بودن شرایط میتوان استخر را به طور کامل در خانه شما ایجاد کرد . لازم به ذکر است که این کار لازمه بازسازی و گاهی هم بهسازی خانه میباشد که برای آن باید از شهرداری مجوز مربوطه اخذ گردد .

نحوه درخواست ساخت استخر خانگی به گیچو سازه :

اگر قصد ساخت استخر در خانه خود را دارید میتوانید به تیم ما درخواست دهید تا صفر تا صد کار طراحی و ساخت استخر را برعهده گیرد . توجه نمایید که فعالیت تخصصی ما در شمال کشور (مازندران و گیلان) میباشد اما در صورتی که در استان های دیگر هم هستید میتوانید درخواست دهید تا در صورت مساعد بودن شرایط نیرو متخصص به محل پروژه شما ارسال گردد. برای درخواست ساخت استخر خانگی میتوانید با پشتیبانی سایت از طریق راه های ارتباطی ارتباط برقرار نمایید ، پس از صبحت های اولیه طی یک قرار قبلی قراردادی تنظیم و اجرا میشود و ساخت استخر به صورت جدی استارت میخورد .

در ادامه به برسی مراحل ساخت استخر خانگی میپردازیم .

مراحل ساخت استخر خانگی :

توجه نمایید که از توضیحات مفصل و تخصصی صرف نظر میکنیم و تنها مراحل انجام کار و موارد کلی را باهم برسی مینماییم . همچنین از مراحل ابتدایی مثل تعیین بودجه ، تعیین نوع استخر ، اخذ مجوزها و مراحل این چنینی صرف نظر مینماییم .

مرحله اول : مشخص کردن ظاهر استخر و محل قرار گیری آن

در این مرحله ابتدا محل قرارگیری استخر را مشخص مینماییم و با توجه به محدودیت های فضا پلان معماری استخر را مشخص مینماییم ، منظور از پلان معماری استخر همان قوس ها و شکل ظاهری استخر میباشد که زیبایی استخر را دوچندان مینماید . همچنین شاید بتوان مواردی مانند محل قرارگیری پله ، تعداد پله ، محل نبردبان ، تفکیک عمق استخر و … را هم جزء موارد موجود در پلان معماری دانست .

مرحله دوم : گود برداری و تسطیح خاک محل استقرار استخر با بتن مگر

در این مرحله با ماشین های خاکبرداری مثل بیل مکانیکی شروع به گود برداری ارتفاعی استخر مینماییم تا محل کار ما آماده گردد . پس از گود برداری شروع به شیب بندی کف استخر جهت مشخص کردن مناطق کم عمق و پرعمق مینماییم ، سپس بتنی را جهت تسطیح خاک و آماده سازی محل آرماتور بندی روی خاک میریزیم .

مرحله سوم : آرماتور بندی کف و دیواره استخر :

این مرحله که میتوان آن را ضامن عمر استخر نامید مرحله آرماتور بندی و مقاوم سازی استخر در برابر فشارهای هیدرواستاتیک میباشد . در این مرحله تیم اجرایی آرماتورهای کف و دیواره استخر را میبافند .

مرحله چهارم : لوله کشی های تاسیساتی و بنا کردن موتورخانه

در این مرحله لوله کشی های تاسیساتی را انجام میدهیم و اگر بخواهیم آب گرم در استخرمان داشته باشیم لازم است یک موتورخانه بعلاوه مخزن راهم برای استخرمان در نظر بگیریم . جزئیات این مرحله و محل قرارگیری موتورخانه مقداری مفصل است که از آن صرف نظر مینماییم .

مرحله پنجم : بتن ریزی کف و ساخت دیواره استخر :

بعد از جاگذاری لوله های تاسیساتی در کف و دیواره استخر حال نوبت به بتن ریزی کف و دیوارها میرسد . ویبره کردن درست و اساسی در بتن ریزی استخر اهمیت بسیار ویژه دارد زیرا اگر ویبره بتن به درستی انجام نشود ، بتن کف و دیواره های استخر کرمو میشود و آب استخر به داخل آرماتورها و لوله های تاسیساتی نفوذ مینماید و باعث خوردگی و کاهش عمر مفید آن میشود .

در حالت بدتر این مورد موجب نشتی و خرابی استخر به طور کلی میگردد.

مرحله ششم : سیمان کاری و آب بندی (عایق کاری) استخر :

بعد از خشک شدن کامل کف و دیوار استخر به مرحله عایق بندی میرسیم . ملات عایق بندی استخر ملاتی متشکل از سیمان سفید ، چسب بتن و پودر سنگ میباشد که چندبار روی کف و دیواره استخر کشیده میشود . بعد از هربار ریختن این ملات باید آزمایش نفوذ صورت گیرد بدین شکل که استخر را پر از آب میکنیم و صبر میکنیم تا ببینیم ارتفاع آب درون استخر کم شده یا نشده است .

نکته : این ملات تنها راه عایق بندی استخر نمیباشد و ورق های پیش ساخته عایق بندی هم در بازار موجود میباشد ، منتهی این روش مرسوم ترین روش عایق بندی استخر میباشد

مرحله هفتم : تکمیل دیواره استخر و کاشی کاری و سایر مراحل زیبا سازی

حال وقت آن رسیده پشت دیواره استخر را با مصالح ساختمانی مقاوم پر نماییم و درون استخر را هم کاشی کاری نماییم تا استخر ما نما زیبایی را به خود گیرد ، از سایر مراحل زیباسازی مثل روشنایی و … صرف نظر مینماییم ولی در اجرا باید توجه بسیار بسیار ویژه به آن گردد .

مرحله هشتم : اتمام کارهای زیباسازی و تحویل استخر

در این مرحله آخرین موارد زیباسازی و دسترسی استخر مثل وصل کردن نردبان استخر ، نصب سکوی پرش و … را تکمیل مینماییم و در نهایت واستخر آماده شده را به شما تحویل میدهیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.