بازسازی و نوسازی خانه | مراحل انجام بازسازی

بازسازی و نوسازی خانه | مراحل انجام بازسازی

اگر قصد بازسازی و نوسازی خانه خود را دارید پس قطعا خدمات ما برای شما مناسب ترین است. با استفاده از خدمات تیم ما از پرداخت وجه اضافه جهت بازسازی و نوسازی جلوگیری نمایید.

اگر قصد تغییر و تحول بسیار زیاد و ایجاد یک حس جدید در خانه تان را دارید خدمات بازسازی خانه برای شما بسیار مناسب است . ما در این خدمات با ایده های نو به سراغ شما می آییم تا شادی شما در خانه را دوچندان نماییم.
حسی نو در خانه ای قدیمی!

گام های پیش رو:
گام اول : طراحی ظاهری خانه
گام دوم : طراحی عملکردی و اجرا 
گام سوم : تحویل خانه

برای استفاده از خدمات بازسازی و نوسازی تیم ما میتوانید با پشتیببانی سایت از طریق تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمایید. 

بازسازی خانه و مراحل انجام آن

بازسازی خانه کاری بسیار هیجان انگیز است که به زبان خودمانی لولو را تبدیل به هلو مینماید . اما بازسازی خانه چیست و ما در بازسازی چه کارهایی را انجام میدهیم ؟
در دیدگاه مهندسی بازسازی به مجموعه کارهای تخریب – پاکسازی – آوار بردادی و دوباره سازی گفته میشود اما این معنی اصلا در میان مردم ایران جا نیافتاده است ، آنها بازسازی منزل را در موارد زیر میبینند :
تغییر کاربری
فضاسازی
حذف فضا
ادغام فضاها
تعویض فضاها

مردم ایران بازسازی خانه را در موارد گفته شده بالا میبینند و عده ای تغییر دکوراسیون خانه را هم جز بازسازی میدانند . لازم است بدانید که به جز بازسازی واژه های دیگری هم در تعمیرات ساختمان وجود دارد که به ترتیب میتوان به واژه های بهسازی خانه ، مرمت خانه ، نوسازی خانه و … اشاره کرد که مه به برسی هرکدام از اینها در برگه مورد نظر خود پرداخته ایم.
اما خب در میان مردم همان بازسازی از همه جا افتاده تر میباشد و حتی اگر بخواهند ستون های خانه خود را تقویت نمایند (که جزء کارهای بهسازی محسوب میشود) به یک بازساز مراجعه مینمایند . البته این اصلا مشکل ندارد زیرا که اکثر مهندسانی که کار بازسازی انجام میدهند قطعا در بهسازی هم دستی بر آتش دارند .
برای شخص بنده (مرتضی مهرابی) زیاد اهمیت ندارد که فرد مورد نظر بازسازی را با بهسازی و یا نوسازی اشتباه بگیرد زیرا که او فقط میخواهد خانه خود را تعمیر نماید تا حس بهتری را به زندگی روزمره خود و خانواده اش ببخشد . همیشه در هنگام صحبت میگویم خب نیازهایتان چیست ؟ چه فضاهایی را میخواهید داشته باشید ؟ چند خواب میخواهید ؟ آیا مهمانی های بزرگ در خانه برگزار میکنید ؟ و از این دست سوالات .
با پاسخ فرد به این سوالات ما میتوانیم به راحتی متوجه شویم که فرد مورد نظر نیاز به بازسازی خانه خود دارد یا بهسازی و یا هرچیز دیگر .

بازسازی حرفه ای خانه با گیچو سازه

در ابتدا که میخواستم مقاله را شروع کنم یک تیتر با عنوان بازسازی منزل برای چه افرادی مناسب است را برای خود مشخص کرده بودم که به آن پاسخ دهیم اما حال دلیلی برای پاسخ به این سوال نمیبینم زیرا نمیخواهم زیاد درگیر واژه ها شویم ، اما قطعا یک مقاله مفصل در مورد تفاوت های بازسازی و بهسازی و نوسازی خواهم نوشت و آن را در همینجا برای علاقه مندان به اشتراک خواهم گذاشت . در کل اگر قصد تغییرات در خانه و یا محل کار خود را دارید میتوانید با بنده (مرتضی مهرابی) به صورت تلفنی مکالمه نمایید و درخواست خود را بگویید ، تیم ما خانه شما را از لولو به هلو تبدیل خواهند کرد .

دلایل بازسازی ساختمان :

قطعا ما نمیخواهیم بی دلیل هزینه کنیم و در خانه خود تغییرات ایجاد کنیم . در ادامه به برسی چند دلیل اساسی برای ایجاد تغییرات در خانه خواهیم پرداخت:

نقشه معماری نامناسب و حس بد خانه
معماری نامناسب حس خفگی و بسیار بدی را به خانه میدهد به شکلی که افراد خانه همیشه احساس کلافگی دارند . در همچین خانه هایی بازسازی یک راه بسیار مناسب میباشد که در آن میتوانیم دیوارهای پارتیشن (جداکننده داخلی) را برداشته و یک معماری تازه را به خانه مان بدهیم ، البته توجه نمایید که تغییرات تا این حد نیازمند مجوز بازسازی از شهرداری میباشد . تیم گیچو سازه با ارائه طرح های سه بعدی و رندرینگ حرفه ای معماری جدید خانتان را مثل نتیجه نهایی به شما نشان میدهد تا بهتر بتوانید تصمیم گیری نمایید .

قدیمی بودن و نامقاوم بودن ساختمان
معماری خانه های قدیمی با تمایلات جوانان امروزی سازگار نمیباشد و به نیازهای آنان پاسخ مثبت نمیدهد . علاوه بر معماری به دلیل گذشت مدت زمان قابل ترجهی قطعا گچ دیوار باد کرده و خراب شده است ، سقف و نما خانه رسوب بسته و سیاه شده است و بسیار از ریزه کاری های دیگر . برای مقابله با همچین فاجعه هایی ما یا باید خانه را کلا تخریب کرده و یک خانه جدید بنا کنیم که به دلیل هزینه های سنگین آن احتمالا برای خیلی ها مقدور نیست ، اما راه کم هزینه تر که گاهی راه بهتر هم میباشد بازسازی خانه و بخشیدن روحی جدید به آن است . حاضر هستم خانه های زیادی را به شما نشان دهم که قبل از بازسازی حتی حاضر نبودید وارد آن شوید اما اگر اکنون آن را ببینید قطعا عاشقش میشوید . از دیگر مشکلات خانه های قدیمی عدم مقاومت کافی در برابر بارهای ثقلی و جانبی است که امنیت افراد درون سازه را تضمین مینماید که برای این مورد میتوانیم المان های سازه ای مثل تیر و ستون را تقویت نماییم (توجه نمایید که این مرحله جز مراحل بهسازی میباشد نه بازسازی) .
2 مورد ذکر شده در بالا از مهمترین علل برای بازسازی یک خانه از دیدگاه بنده بنده اما بازهم هرکسی به دلایل خاص خودش میخواهد خانه اش را بازسازی کند و این اصلا اشکالی ندارد .
خب حال که کمی با بازسازی خانه و آن تعریفی که در بین مردم جای افتاده است آشنا شدیم بیایید مراحل مختلف بازسازی (از نگاه مردم) را برسی نماییم و همانگونه که در بالا گفته ام ببینیم چگونه لولو تبدیل به هلو میشود .

برخی از مراحل بازسازی خانه از نگاه مردم ایران:

در این مرحله میخواهیم برخی از مراحل بازسازی را برای شما بازگو نماییم تا خیلی بیشتر با بازسازی منزل آشنا شوید . توجه نمایید که شاید برخی از این مراحل به صورت تئوری در بازسازی خانه جای نداشته باشند اما چون از دید مردم اینکارها هم بازسازی محسوب میشود ما آنها را هم به این صفحه با لیبل  ( در بیان مهندسی جزء بازسازی ساختمان نیست ) اضافه خواهیم کرد .

مراحل اداری و طراحی قبل از بازسازی خانه:

ابتدا از مراحل اداری و بودجه بندی شروع میکنیم و کم کم به مراحل اجرایی میرسیم

برسی نیازها و طراحی نقشه های بازسازی :
اگر یادتان باشد در مورد مشکلات معماری که دلیلی برای تصمیم به بازسازی خانه بود در بالا صحبت کردیم . در این مرحله تیم ما نیازهای شما را برسی میکند و مشخص میکنیم که چه نوع فضاهایی و با چه معماری هایی برای شما مناسب است ، بعد از تکمیل نقشه سه بعدی و تایید آن توسط شما به مرحله بعد بازسازی خواهیم رفت .

برسی و تغییر نقشه معماری خانه در بازسازی
توجه کنید که ما خیلی راحت از این مرحله گذشتیم زیرا که تمام این کارها توسط ما صورت میگیرد اما باید توجه داشته باشید که مهم ترین و اساسی ترین بخش کار در بازسازی همین مرحله برسی نیازها و تهیه نقشه ها میباشد .

تعیین بودجه برای بازسازی خانه :
ایکاش این مرحله را به عنوان مرحله اول مینوشتیم زیرا که شما باید بدانید که چه مقدار میخواهید هزینه نمایید و بعد با توجه به آن طرح های بازسازی خانه را برنامه ریزی نماییم ، اما خب گفتیم اول با دادن پول رو به رو نشید و ناراحتتون نکنیم .

تعیین بودجه جهت بازسازی خانه – گیچو سازه
اخذ مجوز های بازسازی خانه در صورت نیاز :

آن دست از بازسازی هایی که تغییرات کلی در خانه را به همراه دارند مثل تغییر معماری خانه ، عوض شدن کاربری ، تعویض فضا ، خراب شدن دیوارهای باربر و غیرباربر نیازمند اخذ مجوز بازسازی از شهرداری میباشد . بعد از تکمیل نقشه بازسازی خانه شما توسط ما این مورد کاملا مشخص میشود و تیم ما کاملا شما را در مراحل اخذ مجوز کمک و همراهی مینماید .

برسی آسیب دیدگی های سازه و خطرات احتمالی:

در این مرحله تیمی از مهندسان ناظر و ایمنی گیچو سازه به محل پروژه آمده و خانه را از لحاظ عملکرد سازه ای (عدم وجود ترک در ستون و …) و ایمنی (نحوه قرارگیری سیم های برق ، لوله های گاز و …) برسی مینماید تا کار با ایمنی کامل استارت بخورد . دو مورد ذکر شده تنها بخشی از برسی های لازم قبل از شروع کار بود و انتظار میرود که صاحب خانه که آشنایی بیشتری با سازه دارد در این مرحله با مهندس مربوطه همراه شود و او را از ریز جزئیات خانه باخبر سازد.

از این مرحله به بعد وارد مراحل اجرایی بازسازی خانه میشویم که گاهی باید ترتیب خاصی را داشته باشند و گاهی هم نه . در ادامه ما با در نظر نگرفتن ترتیب انجام کار شما را با موارد اجرایی بازسازی خانه آشنا مینماییم .

تخریب دیوار ها جهت بهبود فضا :
تخریب دیوارهای غیرباربر در بازسازی خانه – گیچو سازه

همانگونه که در بالا هم اشاره شد جهت بهبود کاربری سازه گاهی مجبور میشویم فضاها را ادغام کنیم و این نیز لازمه تخریب دیوارها میباشد که البته باید با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شود تا در حین تخریب به المان های سازه ای (تیر ، ستون و دیوارهای باربر) آسیبی وارد نشود .

 تعویض کاشی ها و سرامیک ها :
قطعا کاشی ها و سرامیک ها یکی از اساسی ترین موارد در زیبایی سرویس ها (حمام و توالت) و آشپزخانه میباشد که در اثر گذر زمان بند کشی شان از بین میرود و خود کاهش و سرامیک هم درخور خرابی به علت هوازدگی و واکنش با محیط میشود . عوض کردن و ترمیم کاشی ها و سرامیک ها یکی از بخش های اصلی در بازسازی خانه میباشد که باید به آن توجه ویژه داشت .

تعویض یا ترمیم در و پنجره :
درها و پنجره ها علاوه بر اینکه اهمیت بسیار بسیار زیادی در زیبایی خانه دارند یک محافظ برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی (گرما و سرما) میباشد . همینطور درها و پنجره بخش اصلی عایق بودن خانه در برابر حرارت و صدا میباشند که آسایش و راحتی ساکنین را تضمین مینماید . بنده (مرتضی مهرابی) همیشه توجه ویژه ای به درها و پنجره ها دارم و بر این عقیده ام که درها و پنجره جزء سه عضو اصلی خانه میباشد که باید به آنها توجه ویژه داشت .

برای ثبت درخواست بازسازی خانه و همچنین مشاوره قبل از آن میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

کابینت و آشپرخانه :
تجربه نشان داده است اگر ما آقایان را در اتاقی پر از سوسک و موش هم رها کنید بازهم مشکلی برایمان پیش نخواهد آمد و به زندگی معمولی خود ادامه خواهیم داشت ، ازین رو قطعا درخواست بازسازی یک خانه به دستور یک خانم خانه دار خوش سلیقه انجام میشود . آشپزخانه جایی است که خانم های خانه دار اکثر وقت خود را در آن میگذرانند و به همین دلیل بر روی زیبایی و شیک بودن آن بسیار حساس هستند .
خبر خوب اینکه امروزه طرح های معماری و دکوراسیون بسیار عالی برای آشپزخانه وجود دارد که با یک کابینت زیبا معجزه خواهد کرد . کابینت دو سوم زیبایی آشپزخانه را تشکیل میدهد و به هیچ وجه نباید از آن غافل شد .

از مواردی که باید در بازسازی آشپزخانه مورد توجه قرار گیرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
استفاده از طرح های خوب (جزیره و … )
تعویض کابینت ها و دسته و لولاهای آن
ساخت یک کانتر حرفه ای
جاگذاری اپن و کابینت در ارتفاع مناسب
استفاده از کاشی و سرامیک مناسب برای آشپزخانه
کف سازی مناسب جهت خروج صحیح آب
و …..

تعمیر یا تعویض سقف کاذب :
سقف خانه از گذشته جز ارکان اصلی زیبایی در خانه محسوب میشده که طرح ها و گچ بری های سقف خانه ها و کاخ های قدیمی بیانگر این واقعیت است . امروزه سقف های زیادی با اسم های سقف های کنافی ، سقف های آکوستیکی ، سقف طلقی ، سقف آسمان مجازی و … وارد بازار شده است که هرکدام مزیت ها و زیبایی های خاص خود را در بازسازی خانه دارد .
تیم ما با توجه به نوع کاربری و حس فضا خانه شما بهترین سقف را برای شما انتخاب مینماید . البته لازم به ذکر است که در صورت کمبود منابع مالی جهت بازسازی خانه میتوان از همان طرح های گچ کاری قدیمی هم استفاده نمود که البته زیبایی خاص خود را هم دارند .

پوشش دیوارها در بازسازی خانه :
مرحله بعدی و بسیار بسیار مهم پوشش دیوارها بعد از نهایی شدن جایگاه جدیدشان است . کاغذ های دیواری امروزه نقش بسیار مهم و اساسی را در دکوراسیون داخلی بازی میکنند و به هیچ وجه نباید از آنها قابل شد . باید قبول کنیم که دیگر زمان دیوارهای سفید گچی گذشته است و دیگر دیوارهای سفید بدون سرح در معماری نوین جایی ندارند .
البته منابع مالی کارفرما برای بازسازی اهمیت بسیاری زیادی در استفاده و یا عدم استفاده از کاغذ دیواری دارد ، اما در صورت اوکی بودن منابع مالی کاغذ های دیواری میتوانند معجزه نمایند . به عنوان آخرین راه در صورت عدم وجود کاغذ های دیواری میتوان به رنگ آمیزی و نقاشی دیوار جهت ایجاد حس صمیمیت در خانه پناه برد .

کف خانه و پارکت در بازسازی خانه :
شاید اگر 3 سال پیش در مورد پوشش کف خانه از سوالی پرسیده میشد واکنش خاصی نشان نمیدادم و آن را زیاد مهم نمیدانستم . اما در این چندسال تمایلات مردم ایران بسیار تغییر کرده است و دیگر خانه های تمام فرش و موکت خریدار ندارند ، امروزه اکثر جوانان به دنبال پارکت کردن کف خانه و استفاده از طرح های اروپایی در خانه خود هستند .

تعویض کف خانه در عملیات بازسازی – گیچو سازه
از طرفی فرش کردن کل خانه لازمه هزینه های بسیار زیاد است و استفاده از آن برای همه مقدور نمیباشد . سرامیک کردن کف هم هزینه های بالا خاص خود را دارد بعلاوه اینکه احتمال لیز خوردن و صدمه دیدن در آن بسیار بالا است ، ازین رو بنده (مرتضی مهرابی) پارکت را یک گزینه بسیار مناسب و اقتصادی برای پوشش کف خانه پیشنهاد میکنم .

بازسازی اتاق خواب :
اتاق خواب محل استراحت ، آسایش و آرامش ماست که قطعا همه دوست داران خواب عاشق آن هستند . بدون شک اتاق خواب مهمترین عضو خانه برای یک فرد شاغل است تا بتوانید در آن استراحت کند و انرژی از دست رفته را ریکاوری نماید . ریزکاری های اتاق خواب مقداری زیاد میباشد که میتوان در آن به تخت خواب ، مبل راحتی ، سرویس مخصوص و … اشاره کرد.

بازسازی اتاق خواب با گیچو سازه
حمام و سرویس بهداشتی :
حمام و سرویس بهداشتی آن دسته از فضاهایی میباشند که نمیتوان آنها را در خانه حذف کرد و باید به آنها اهمیت نسبی داد . سرویس بهداشتی (توالت) بهتر است از تجهیزات پیشرفته و نوین استفاده شود بعلاوه اینکه حتما یک سرویس بهداشتی هم در کنار سرویس ایرانی تعبیع شود زیرا که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات کمر و زانو نمیتوانند از سرویس ایرانی استفاده نمایند .

بازسازی سرویس های بهداشتی
از بحث جذاب سرویس بهداشتی که بگذریم به حمام میرسیم ، حمام دقیقا همان جایی است که خستگی یک روز کاری سخت را با یک دوش آب گرم از تن ما بیرون میکند . امروزه تجهیزات و طرح های بسیار زیادی برای حمام ها ارائه شده است که این نشان دهنده اهمیت ویژه این فضا در عصر امروزی میباشد . در ضمن اگر شاغل هستید و میخواهید در تایم های غیرکاری حسابی استراحت کنید و دلی از عضا در بیاورید میتوانیم برای شما یک جکوزی در حمام تعبیه نماییم تا تمام خستگیتان را از تن بیرون نمایید .

بازسازی نما بیرونی خانه :
حال که تا حد بسیار زیادی فضای داخلی خانه مان را بازسازی کرده ایم وقت آن رسیده که دستی به سر و روی نمای بیرونی خانه هم بکشیم ، به هرحال همه ما دوست داریم که از بیرون هم زیبا به نظر بیاییم . به دلیل طولانی نشدن مقاله از جزئیات صرفه نظر میکنیم و به کلیات میپردازیم ، شاید بعد ها این صفحه را آپدیت کردم و بیشتر در مورد جزئیات باهم صحبت کردیم .
از ارکان اصلی نمای بیرونی میتوان به مهمترین بخش آن یعنی سقف خانه (تاج آن) ، پوشش دیوارهای خارجی ، سایه بان های پنجره ، شیروانی ها ، محافظ های پنجره ، دروازه ، دیوار پیرامونی خانه و البته از همه مهمتر حیاط خانه اشاره کرد . حیاط خانه یکی مورد علاقه ترین فضاهای مورد پسند من است همیشه تصویرسازی ها و رویاپردازی های خوبی را در مورد آن میکنم .
خب دوستان در حال حاضر واقعا از نوشتن خسته شدم اما بهتون قول میدم که در آینده این صفحه رو آپدیت میکنم و بیشتر در مورد بازسازی منزل باهم صحبت میکنیم و بهتون اطلاعات بدم .

نحوه درخواست بازسازی خانه به تیم گیچو سازه :
همچنین اگر درخواست بازسازی منزل خود توسط بنده (مرتضی مهرابی) و تیم گیچو سازه را دارید میتوانید مستقیما با من تماس بگیرید تا هماهنگی های لازمه رو به صورت تلفنی انجام بدیم . فعالیت تخصصی تیم گیچو سازه در شمال کشور (گیلان و مازندران) میباشد اما اگر در مناطق دیگر هم هستید بازهم میتونید بامن تماس بگیرید ، من به استان شما سفر میکنم و بازسازی منزل شما رو با مدیریت خودم و توسط نیروی کار ساکن در محل زندگی شما انجام میدم .

برای ثبت درخواست بازسازی و همچنین مشاوره قبل از آن میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.